Side 27
WillisOnline
– Internetbaseret, globalt servicetilbud
TILVALG
Globale kundermed flere lokationer vil ofte have et behov for
en fælles snitflade for informationsdeling vedrørende forsikrings-
forhold. En sådan platform erWillis Online, og det kan aftales
specifikt, hvilke elementer der overordnet ønskes og som decentralt
i datterselskaberne skal stilles til rådighed.Willis Online kan tilbyde
nemt tilgængelig forsikringsinformation,men også fx sagsstyring
for riskmanagement- og forsikringsprocesser.
Willis Ekstranet
– Internetbaseret, dansk servicetilbud
TILVALG
For danske kunder (eller globale kunder uden behov forWillis
Online) tilbydes adgang tilWillis’ danske Ekstranet. Ekstranettet er
internetbaseret og kan fx tilbyde adgang til forsikringsdækninger,
præmieforhold, forsikrings- og skadesoversigter samt korrespon-
dance og rapporter. For nogle kundermed særlige volumenmæssige
behov på skadesiden kan ligeledes tilbydes en online skadesanmel-
delsesmulighed.
WillisKuben®
– internetbaseret informationsplatform
TILVALG
Den særligt udvikledeWillisKube fungerer som omdrejningspunkt
for virksomhedens sikrings- & forsikringspolitik.MedWillisKuben
kan kunden synliggøre sit forsikringsprogram og sin risikostyring
i det daglige i sin organisation (hos alle eller udvalgtemedar-
bejdere) på en præsentabel, lettilgængelig grafisk snitflade, der
giver individuelt tilpassede oplysninger om fx forsikringsforhold,
kontrakter og sikring. FormåletmedWillisKuben er at forenkle pro-
cedurer og forretningsgange og gøre det lettere at orientere sig om
forsikringsvilkår, sikringstiltag og forebyggelse samt anmeldele af
skader. Indholdet brugertilpasses og individualiseres, og indholdet
opdateres løbende.
Grundkurser i forsikring
– for kundensmedarbejdere
TILVALG
Ingen kæde er stærkere end det svageste led.Willis har udviklet
et populært introduktionskursus til skadesforsikring, der giver
kundens administrativemedarbejdere et godt basiskendskab til
forsikringsmekanismer. Samarbejdetmellemmedarbejderne og
Willis’ ServiceTeam løftes herved betydeligt til gavn for alle parter.
Samtidig bygges et fundament for løbende vidensoverførsel fra
rådgiver til kunde.
Justeringaf forsikringsprogramefter behov
(tilretninger/tydeliggørelser)
Efterfølgende implementering af et nyt forsikringsprogram sker en
naturlig udvikling af kundens forretning og dermed også af risici.
Et forsikringsprogram kan være etableret for et enkelt eller flere
år,men selv for etårige policer kan opstå et justeringsbehovmidt
i perioden, fx ved påbegyndelse af nyt forretningsområde, eksport
til et nyt, uprøvet land eller opkøb af en konkurrerende virksom-
hed. I disse situationer bistårWillismed identifikation af nye eller
ændrede risici og anbefalerændringer til forsikringsprogrammet jf.
den aftalte RiskManagement- og forsikringspolitik. På kundens an-
modning sikrerWillis, at anbefalingerne effektueres. For EU-udbud
gælder særlige regler, der iagttages, når det er relevant.
Skadebistand – anmeldelse, datafangst,
håndteringog statistik vedr. typiske skader
En væsentlig del afWillis’ værdiskabelse for kunden er at sikre, at
forsikringsprogrammet fungerer smidigt, når behovet opstår. (For
større, komplekse skader henvises til afsnittet ”Ekspertbistand
til virksomhedens skader”under RECOVER.) Den typiske skade
er imidlertid hverken stor eller kompleks,men vil ofte være en
mindre skade i forbindelsemed fxmedarbejderes udlandsrejser (fx
bortkomst af bagage), tand- eller brilleskader på arbejdspladsen
eller skader på firmabiler. Sådanne sager er forholdsvis banale og
ukomplicerede,men af hensyn til de involverede og ikkemindst
omkostningerne til sagens behandling, skal sagerne forfølges og
håndteres stramt. Det sørgerWillis for – og sagen stopper først, når
erstatningen er korrekt udbetalt.
Rapportering i årlig statusrapport
–gennemgang, analyseoganbefalinger
Årligt udarbejdes en statusrapport, hvor kundens forsikringsforhold
opsummeres og sammenholdesmed præmiebetalinger og skades-
udbetalinger. I aftalt omfang opstillesTCOR-beregninger (Total Cost
Of Risk), hvori de samlede risikoomkostninger opgøres inklusive
præmier, erstatninger, selvrisici, forebyggelsesinvesteringer og
administration. Rapporten gennemgårmarkedsforholdene og sam-
menholder dissemed de udtagne forsikringskontrakter. Statusrap-
porten anviser også en række anbefalinger til det kommende års
mulige indsatsområder baseret på kundens RiskManagement- og
forsikringspolitik i kombinationmed skadebegivenheder (eller ”near
misses”), kundens løbende forretningsudvikling ogWillis’ nyeste
produktinnovation. Rapporten danner grundlag for en grundig
drøftelse imellem kunden ogWillis – ogmedvirker typisk til opstil-
ling af det kommende års pejlemærker for virksomhedens arbejde
med sine risici.