Side 26
Implementeringaf forhandlingsresultat
(koordinationogproduktkontrol)
Med afsæt i gennemført udbud sikres, at forsikringsprogrammet efterfølgende implemen-
teres korrekt, herunder både hvad angår forsikringsbetingelser, præmier og timing. For
virksomhedermed global repræsentation sikres specifikt, at også lokalt udstedte policer
udenfor Danmarkmodsvarer det aftalte, og at de involveredeWillis-netværkskontorer
er korrekt og tilstrækkeligt forberedte til at servicere det nye forsikringsprogram og de
udenlandske enheder fra første dag.
Udarbejdelseaf forsikringsmanual
(dækningsbeskrivelser ogprocedurer ved skade)
TILVALG
Paralleltmed udbud og implementering udarbejderWillis en forsikringsmanual. For
globale kunder vil en sådan være flersproget eller engelsk.Manualen beskriver Risk
Management- og forsikringspolitikken helt overordnet, og dernæst introduceres for-
sikringsprogrammet, herunder specifikt dækningsomfang, vilkår og relevante præmier.
Ligeledes gives oplysninger om, hvorledes skader håndteres, og hvordan risikooplysninger
ogændrede forsikringssummer/-værdier kan indrapporteres. For globale kunder støttes
informationen ofte afWillis’ internationale, internetbaserede værktøj,Willis Online.
Forsikrings- og risikorådgivning i hverdagen
Rådgivningog serviceringaf forsikringsportefølje
Kundens overordnede reference hosWillis er enClientAdvocate.Til denne tilknyttes
et fast serviceteam. Det pågældende team har ansvaret for den daglige servicering af
kundens forsikringsforhold, oftest i samarbejdemed administrativemedarbejdere hos
kunden. Serviceringen følger de retningslinjer, kunden har opstillet og aftaltmed den
øverste kundeansvarlige, ClientAdvocate, hosWillis. For globale kunder kan serviceringen
være forskellig fra land til land (jf. fx kutyme, lovgivning, aftale), hvilket vil være beskrevet
i forsikringsmanualen.Viften af serviceydelser fraWillis ermangesidig og omfatter typisk
alt fra daglig rådgivning om forsikringsforhold, præmieopkrævning og -regulering, rekvi-
rering af nødvendige blanketter og forsikringsbeviser samt håndtering af skader.
Særlig rådgivning
Lejlighedsvist opstår behov for særlig, specifik rådgivning, fx inden for kontraktforhold,
logistik, lovgivning eller fortolkning. Efter aftalemed kunden udarbejderWillismålret-
tede notater, som kan inddrages i eksempelvis kundens eget videre arbejdemed revisor,
advokat, kunder eller leverandører. Kundens ClientAdvocate hosWillis sikrer, at relevante
kompetencer fraWillis’ samlede organisation inddrages, når opgaven tilsiger det. Hvor
det af kunden skønnes nødvendigt eller ønskeligt, suppleres opgaveløsningenmedmøde-
deltagelse i relevante sammenhænge i ind- og udland.
Informationsservice – relevante, periodiskenyheder
Willis udarbejder både nationale og internationale nyhedsbreve og faktablade.Willis’
nyhedsbreve findes inden for en række forskellige segmenter og områder, og kunden kan
frit vælge, hvilke der ønskes automatisk fremsendt pr.mail. Faktablade fremsendes aktivt
af kundens ClientAdvocate eller af kundens serviceteam, når bestemte emner skønnes
at kunne have betydning eller interesse for kunden. Faktablade har ingen bestemt
udgivelsesfrekvens,men udarbejdes løbende afWillis, når aktuelle emner skønnes
væsentlige for vores kunder i forhold til risikostyring og forsikring.
OPERATIONALRISK