Side 13
Virksomhedens kravogbehov
I dialogmed kunden finderWillis frem til virksomhedens krav og
behov i forbindelsemed de forsikringsdækninger, vilkår og betingel-
ser, pensionsleverandøren skal levere.
Willis udpeger relevantepensionsleverandører
Willis hjælpermed at udpege relevante pensionsleverandør(er)
ud fra en dialogmed virksomheden omkring, hvilke parametre og
muligheder virksomheden vægter højest.
Behovs- ogkravspecifikation
TILVALG
Med udgangspunkt i det godkendte oplæg på pensions- og bene
fitkonceptet, udarbejdes et udbudsmateriale, der indeholder en
behovs- og kravspecifikation samt en vægtning af, hvilke forhold
virksomheden finder af afgørende betydning for valg af leverandør.
Udbudsmaterialet gennemgåsmed virksomheden for at sikre, at
alle oplysninger er korrekte, og at tilbuddene bliver afgivet ud fra et
ensartet grundlag.Udbudsmaterialet sendes herefter til de valgte
pensionsleverandører.
Beslutningsoplægmed
anbefalingaf valgaf leverandør
TILVALG
De indkomne tilbud fra pensionsselskaberne vurderes, ogWillis
udarbejder et beslutningsoplæg, som indeholder en beskrivelse af
de væsentligste forskelle i demodtagne tilbud samt en vurdering af
pensionsleverandørerne.
Med baggrund i virksomhedens vægtning af de parametre, der gen-
nemgås i rapporten, kommerWillismed en begrundet konklusion
og en indstilling til, hvilken fremtidig pensionsleverandør virksom-
heden bør vælge.
Rapporten forelægges virksomheden, der beslutter sig endeligt for
en pensionsleverandør.
Bestillingogkontrol af pensionsaftale
Willis fremsender behovs-/kravspecifikation til den valgte leverandør
og sikrer, at pensionsaftalen er i overensstemmelsemed det aftalte.
Pensionsaftalen gennemgåsmed virksomheden for at sikre, at
alle forhold er korrekte, og underskrives herefter af henholdsvis
virksomhed og pensionsleverandør.
Forslag til optimeringaf pensionsaftale
Ved indgåelse af et samarbejdemedWillis udarbejder vi forslag
til optimering af virksomhedens bestående pensionsaftale, så den
matchermarkedet. Forslagene indgår i en vurderingsrapport til
virksomheden.
Tilpasningaf pensionsaftale
Optimeringsforslagene gennemgås og drøftesmed virksomheden,
som herefter beslutter, om forslagene ønskes effektueret.
Firmabetaltepersonforsikringer
Som en socialt ansvarlig virksomhed er det vigtigt at tage hånd om
alle de risici, der er tilknyttet den enkeltemedarbejder. En forsikring
kan aldrig gøre en skade eller hændelse god igen, hvis enmedar-
bejder kommer ud for et uheld,men den kan væremed til at løse
de økonomiske problemer, en ulykke eller hændelse kanmedføre.
Her kan den væremed til at opretholde en økonomisk ”normal”
tilværelse for familien i tilfælde af død eller invaliditet.
Virksomheden kan som supplement til det øvrige forsikrings-
program vælge at etablere en firmabetalt personforsikring f.eks.
ulykkesforsikring, gruppelivsforsikring, arbejdsskadesforsikring,
behandlings- og diagnoseforsikring eller en forebyggende sund-
hedsordning.
Implementeringsrapport
med tilfredshedsundersøgelse
Når virksomheden har implementeret en ny pensionsaftale, udarbej-
derWillis en implementeringsrapport, der tager udgangspunkt i en
spørgeundersøgelse blandt virksomhedensmedarbejdere.
Rapporten har til formål at give den ansvarlige hos virksomheden
en idé om, hvordan etableringen og implementeringen er blevet
modtaget blandtmedarbejderne.
Willis sender efterfølgende løbende et spørgeskema til hver nymed-
arbejder, der harmodtaget personlig pensionsrådgivning fraWillis.
Herved opnås også de nyansattes vurdering af vores rådgivning.
Af hensyn til anonymiteten kræver vi dogminimum 10 besvarelser
årligt, før vi rapporterermedarbejdernes tilbagemelding.Opsamlin-
gen på disse tilbagemeldinger vil i givet fald fremgå af den årlige
statusrapport.
Statusrapport
Engangårligt får virksomhedenen individuel statusrapport,der inde-
holder en vurderingogbeskrivelseaf virksomhedenspensionsaftale
samt forslag fraWillis til optimeringaf aftalen.Willis vurderer også,om
der i det risikoregnskab, virksomhedendeltager i,er sammenhængmel-
lemden indbetaltepræmie, skadesudbetalinger ogbonus.Statusrap-
porten indeholder ogsåen vurderingaf pensionsleverandøren.
Willis’ rammeaftaler optimeres løbende gennemWillis’ forhandlin-
germed selskaberne omkring rammeaftalerne. Kunder, der deltager
iWillis’ rammeaftaler får en gang årligt en statusrapport for ram-
meaftalen, der gennemgår de optimeringer ogændringer, der er
foretaget i løbet af året.