VELKOMST
VIRINGER
TILDIG
ENVELKOMSTOPRINGNING
DeterWillis’mål, atnyemedarbejdere,derskalomfattesafvirksomhedens
pensionsordningkontaktes inden forde førstemånederefter indmeldelse
iordningen.Måletmeddenne”førstekontakt” fraWillis-rådgiverenerat
introduceredennyansattemedarbejder tilvirksomhedenspensionsordning.
Nårpensionsordningenselementerergennemgåetover telefonen–og
eventuelleumiddelbareønskerogspørgsmål framedarbejderenerdrøftet
–aftalesdetvidererådgivningsforløb.Fordemedarbejdere,derønskeret
personligtmøde i forlængelseafsamtalen, aftalesderetmødetidspunkt,ofte
indensamtalenafsluttes. Iandresituationer tilmeldermedarbejderensigenaf
demangeservicedage,derafholdes ivirksomhedernerundtom i landet.
IWillis’ rådgivningafmedarbejderne tagesder ikkealeneudgangspunkt i
virksomhedensfirmapensionsordning–rådgivningenkommerhelevejen
rundt, såmedarbejderensikresetsamletoverblikogensamletvurderingafsine
pensionsforhold.
LØBENDESERVICERING
Udfordringen forpensionsområdeter, atdethos langtdeflesteopfattessom
nogetbesværligt,uoverskueligtog iøvrigtretuinteressant.Underligtnok, for
pensionsopsparingener forrigtigmangeenaf livetsstørste investeringer–ofte
påstørrelsemedeller ligefremstørreendkøbetaf fastbolig.
Gennemuopfordretrådgivning til jeresmedarbejdere, erdetWillis’målat
sætte familienspensionsforholdpådenprivatedagsorden.Forallemennesker
skerderhenoveret langt livsforløb talrigeændringer, somharøkonomiske
konsekvenser; familienssammensætningændres ligesomprivatøkonomien
påvirkes i taktmed familiensdispositioner.
Pensionsordningenssammensætningbørafspejle familiensaktuelleøkono
miskesituation, ligesomopsparingen ihøjgradskal fastlægges, såderer
balance i forhold til familiens forventninger tiløkonomien i ”den tredjealder”.